Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra pro Oculus Quest
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (oponent) ; Pomikálek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
Remoted nature
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám interaktivitou mezi povětrnostními vlivy a virtuálním modelem, jehož hlavním výstupem je zvuk. Pokouším se vytvořit generativní instalaci, která na základě reakcí virtuálních oraganismů na reálné prostředí generuje signály které je možné zvukově interpretovat a tak prozkoumávat estetické vztahy daného spojení.
Hra pro Oculus Quest
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (oponent) ; Pomikálek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
Simulace davu
Řepka, Filip ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V dnešní době stále přibývá důvodů, proč se zaobírat tématem počítačové simulace davu agentů. Pole působnosti a využitelnosti tohoto prvku se také neustále rozšiřuje. Ať už se jedná o testování návrhů veřejných budov, zkoumání dopadů chování jedince na dav, či nahrazování účastníků davových scén ve filmech počítačem simulovanými agenty, je zde simulace davu dobře využitelná a často přímo i nutná. Tato práce nechť je chápána jako první krok k vytvoření obecného frameworku aplikovatelného na široké spektrum situací. Svou obecností tudíž vyčnívá z řady stávajících systémů majících většinou poměrně omezenou oblast aplikace.
Využití hierarchických konečných automatů pro popis vzorů chování
Renát, Dušan ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V předložené práci zavádíme a studujeme hierarchické konečné automaty jako model umělé inteligence autonomních agentů v obecných virtuálních prostředích a systémech. Formálně definujeme pojem hierarchického automatu, analyzujeme jeho výpočetní sílu srovnáním se známými druhy automatů a poukazujeme na možnosti jejího zvýšení. Poté uvádíme nejběžnější přístupy k simulaci inteligentního chování, rozlišujeme přímý a nepřímý popis vzorů chování a představujeme výhody hierarchických automatů coby nástroje pro popis přímý. Zároveň předkládáme knihovnu interpretující tyto automaty vytvořenou jako součást této práce. Demonstrací jejího použití na ukázkovém robotu pro prostředí Robocode ukazujeme, že jsou obecným a použitelným řešením pro takováto nasazení.
Simulace davu
Řepka, Filip ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V dnešní době stále přibývá důvodů, proč se zaobírat tématem počítačové simulace davu agentů. Pole působnosti a využitelnosti tohoto prvku se také neustále rozšiřuje. Ať už se jedná o testování návrhů veřejných budov, zkoumání dopadů chování jedince na dav, či nahrazování účastníků davových scén ve filmech počítačem simulovanými agenty, je zde simulace davu dobře využitelná a často přímo i nutná. Tato práce nechť je chápána jako první krok k vytvoření obecného frameworku aplikovatelného na široké spektrum situací. Svou obecností tudíž vyčnívá z řady stávajících systémů majících většinou poměrně omezenou oblast aplikace.
Využití hierarchických konečných automatů pro popis vzorů chování
Renát, Dušan ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V předložené práci zavádíme a studujeme hierarchické konečné automaty jako model umělé inteligence autonomních agentů v obecných virtuálních prostředích a systémech. Formálně definujeme pojem hierarchického automatu, analyzujeme jeho výpočetní sílu srovnáním se známými druhy automatů a poukazujeme na možnosti jejího zvýšení. Poté uvádíme nejběžnější přístupy k simulaci inteligentního chování, rozlišujeme přímý a nepřímý popis vzorů chování a představujeme výhody hierarchických automatů coby nástroje pro popis přímý. Zároveň předkládáme knihovnu interpretující tyto automaty vytvořenou jako součást této práce. Demonstrací jejího použití na ukázkovém robotu pro prostředí Robocode ukazujeme, že jsou obecným a použitelným řešením pro takováto nasazení.
Remoted nature
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám interaktivitou mezi povětrnostními vlivy a virtuálním modelem, jehož hlavním výstupem je zvuk. Pokouším se vytvořit generativní instalaci, která na základě reakcí virtuálních oraganismů na reálné prostředí generuje signály které je možné zvukově interpretovat a tak prozkoumávat estetické vztahy daného spojení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.